Meseköny I. / Children's book I.

A tavalyi év végén két mesekönyvhöz készítettem illusztrációkat. Ez a két mesekönyv viszont egymástól teljesen eltérő, szinte mindenben két külön végletet képviselnek:
Az egyik egy kisfiúknak szóló, modern mesekönyv, ehhez illő vektoros illusztrációkkal, és egyben egy már létező könyvecskének a második része;
míg a másik egy kislányhoz szól, amolyan igazi, jólesően hagyományos mesekönyv akvarell illusztrációkkal, finom, vakdombor nyomású műbőrkötéssel, és természetesen, ha már a végletekről írtam: ez a könyv egy sorozat első része.

Legelőször ezt az utóbbit szeretném bemutatni, vele a legfrissebb az élményem, mivel nemrég kaptam kézhez a példányomat és igen nagy hatással volt rám:
Még tavaly tavasszal kaptam egy kedves email-t egy újdonsült nagymamától, amiben arról írt nekem, hogy megszületett az első unokája, ő pedig írt neki egy történetet, amit szeretne könyv formájában az unokájának ajándékozni.
Ehhez a könyvecskéhez pedig illusztráció is dukál, így nagy keresésbe kezdett az interneten, hogy találjon valakit, aki elkészíti az általa elképzelt képeket. Így tévedt a blogomra és, mint írta, egyből beleszeretett az illusztrációimba.. Mondanom sem kell, hogy ez mennyire jól esett, és mennyire meghatott a kezdő nagymama szeretete, ez a hihetetlen kedves ajándék, amit a kis unkájának szán... Szóval nem mondhattam nemet a felkérésre. (Utólag persze az év végi nagy hajtásban fogtam azért a fejem, hogy túlvállaltam magam a megrendelésekkel, de szerencsére mindent időben át tudtam adni:))
A hölgy hagyományos akvarell illusztrációkat kért tőlem, aminek megint csak nagyon örültem, mivel általában számítógéppel készült illusztrációkat szoktak tőlem rendelni, pedig a hagyományos technikákkal, így például az akvarellel is imádok dolgozni.
Tehát elkészült a könyvecske. Pár hete pedig kézhez kaptam a tiszteletpéldányomat belőle egy köszönőlap kíséretében, ami stílusosan színben és hangulatában is idézte a mesekönyvet.
Készítettem már pár mesekönyvet életemben, de még soha eddig nem kaptam a példányok mellé ilyen kedves sorokat vagy úgy egyáltalán köszönőlapot. Szerintem nem csoda, hogy mennyire meghatódtam..:)
Ezt már csak fokozta az érzés, amikor kezembe vettem a könyvet:
Egy kemény borítós, vékony könyvecskét tartottam a kezemben, ami szép sötétbordó műbőrrel van kötve, és arany betűkkel, nem szokványos tipográfiával van megcímezve. A cím alatt pedig vakdombor nyomással ott van az illusztrációmból egy részlet.
A belső oldalak is nagyon tetszenek, szépen szedett, jó elrendezésű.. egyszóval bennem egy olyan igazi, nosztalgikus, régi mesekönyv hangulatát keltette. Jó érzés, hogy én készíthettem hozzá az illusztrációkat.
Köszönet érte!


At the end of last year I have illustrated two children's books. These two books are totally different from each other:
The first one is a perfect boy-book with stories about vehicles. It is a modern book with vector illustrations and is the second part of a series.
The other one is a typical old styled book for a little girl with watercolor illustrations, leather binding and beautiful typography. And this book is the first of a series.


First of all I'd like to show you the last one, because I have just got my copy from this book:
Last spring I've got an email from a brand new grandma who wrote a little tale for her grandchild and looked for an illustrator who can illustrate her book. She felt in love with my works so finally asked me to make some lovely illustrations to her tale. She chosed watercolor illustration and I was really happy about it because the most of my illustration orders are modern illustrations made by computer. But to tell the truth I really love watercolor technique as well as the other 'old-styled' handdrawn techniques in illustrations.
So finally this little children's book is finished. I received my copy a few weeks ago and was very surprised about it.
I've got a beautiful postcard with the book, in which there are some really kind words saying thanks for my work. The book itself is a beautiful, old-styled book with lovely typography and gold colored cover fonts. It has a red leather binding with a blind debossing of my illustration in the middle of the cover.
The whole book reminds me of an old, nostalgic children's book.
I am really proud and happy to make illustrations for such a lovely book.

3 megjegyzés:

Agibaba írta...

Szuper képek!:) Nagyon ügyes vagy, de ez nem meglepő!:) cupp, Ági

Unknown írta...

This is truly beautiful. Congratulations.

Kiko írta...

Thank you Sue! I love it very much:)

Ági! Köszönöm!:)

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online